2022-07-05

GÓRSKA PRZYGODA

W dniach 25.06 – 03.07 odbyły się kolonie, zorganizowane przez Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży Diecezji Drohiczyńskiej  przy dofinansowaniu przez Fundusz składkowy Ubezpieczenia Społecznego Rolników.
Z serca Podlasia – Drohiczyna - wyruszyliśmy na Podhale, do miejscowości Murzasichle, położonej ok. 10 km
od Zakopanego.  Bliskość Tatr wzmagała głód wędrówek po górach, dlatego pierwszego dnia, w niedzielę, wyruszyliśmy przez Kalatówki na Halę Kondratową. Po drodze wstąpiliśmy do pustelni zbudowanej przez św. Brata Alberta Chmielowskiego, w której odprawiliśmy Mszę Świętą.
W poniedziałek weszliśmy na Gubałówkę, z której rozpościerał się piękny widok na całe Tatry. Kolejnego dnia, we wtorek wybraliśmy się do Doliny Kościeliskiej, gdzie zobaczyliśmy Wąwóz Kraków. W drodze powrotnej mieliśmy zamiar wejść
do jaskini Smocza Jama, lecz niestety deszczowa pogoda spowodowała, że musieliśmy szybko zmienić plany i wrócić
do autokaru. Woda nas jednak nie przestraszyła, ponieważ w środę pojechaliśmy na Termy Chochołowskie, gdzie mogliśmy zażyć gorących kąpieli.  W czwartek wybraliśmy się na najbardziej wymagający szlak podczas obozu, Toporowa Cyrhla – Wielki Kopieniec (1328 m) – Kuźnice (a dla chętnych dodatkowo Nosal – 1206 m).  W piątek i sobotę spędziliśmy  czas na poznawaniu historii i tradycji Podhala. Codziennie uczęszczaliśmy na Mszę Świętą do pobliskiego Kościoła, a wieczorami wszyscy brali udział w tańcach, grach i zabawach. W koloniach uczestniczyło 40 uczestników w wieku od 8 do 16 lat.
Nad bezpieczeństwem czuwali opiekunowie: Weronika Bosiacka, Ewelina Kozłowska, Jakub Dębski oraz kierownik
ks. Piotr Zdzieborski.

Wypoczynek zimowy dla dzieci i młodzieży w 2022 roku został dofinansowany ze środków
Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników w kwocie 950 zł na każdego uczestnika.

Tekst i zdjęcia: Ks. Piotr Zdzieborski

Tytuł przedsięwzięcia: Nadbużański Ośrodek Edukacji Ekologicznej w Broku.