Czwartek 25 kwietnia 2024r.
Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
» Letni wypoczynek w Murzasichle

Już po raz kolejny Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży Diecezji Drohiczyńskiej wraz z Funduszem Składkowym Rolników przygotowało propozycję letniego wypoczynku dla dzieci i młodzieży pochodzących z terenów wiejskich.

Pierwszy obóz tegorocznych wakacji wyruszył z Drohiczyna dnia 24.06.2017 r. i była to 50-osobowa grupa. Był to obóz formacyjno -rekreacyjny w Murzasichle, miejscowości leżącej koło Zakopanego. Ta górska osada już od kilku lat jest miejscem, gdzie swój wolny czas z chęcią spędzają osoby lubiące aktywny wypoczynek. W tym roku, podczas obozu, w sposób szczególny zastanawialiśmy się nad zagadnieniami dotyczącymi rozwoju duchowego każdego chrześcijanina. Podczas spotkań w grupach dyskutowaliśmy i wyjaśnialiśmy rolę poszczególnych sakramentów, wartości Mszy Świętej i znaczeniu kluczowych postaci z Pisma Świętego, a wynik dyskusji przedstawialiśmy wszystkim uczestnikom obozu. Dużym powodzeniem cieszyło się prezentowanie efektów pracy w grupach w postaci krótkich scenek, przedstawiane w sposób poważny, jak i humorystyczny, a także poprzez prace plastyczne.

Pogoda sprzyjała wyprawom na górskie szlaki. Pokonaliśmy wiele kilometrów wspinając się na szczyty górskie i wędrując po dolinach. Odwiedziliśmy Dolinę Kościeliska, Jaskinię Mroźną, Wąwóz Kraków. Na naszym szlaku nie mogło zabraknąć Morskiego Oka, skąd dalej powędrowaliśmy do Czarnego Stawu pod Rysami. Piękno górskiej przyrody mogliśmy również podziwiać w Dolinie Białego i Dolinie Strążyskiej, a także przy Wodospadzie Siklawica. Największą jednak satysfakcję stanowiło wejście na Sarnią Skałkę, skąd mogliśmy oglądać panoramę Zakopanego i okolicy. Z tego miejsca mieliśmy również dobry widok na Giewont na którego szczycie króluje ogromny krzyż, jako pamiątka 1900 rocznicy narodzin Jezusa. Wśród licznych naszych wycieczek nie zapomnieliśmy o odwiedzeniu Rusinowej Polany, skąd pomaszerowaliśmy na Wiktorówki do Sanktuarium Matki Bożej Królowej Tatr, gdzie chwilę spędziliśmy na modlitwie w intencji ludzi, którzy na zawsze pozostali w górach. Kolejnym punktem była Pustelnia Brata Alberta na Kalatówka, gdzie mogliśmy ucałować relikwie świętego, a także podziwiać Klasztor Sióstr Albertynek. Z tego miejsca ruszyliśmy w dalszą drogę na Halę Kondratową do schroniska gdzie mieliśmy możliwość zrobienia zdjęć z piękną panoramą Tatr. Wizytowanie Zakopanego z kolei zaczęło się od Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach, gdzie Ks. Maciej przytoczył nam krótką historię powstania tego miejsca i opowiedział o roli i znaczeniu Matki Bożej w naszym życiu. Następnie spacerowaliśmy po Krupówkach, gdzie mogliśmy zakupić dla naszych bliskich pamiątki z gór, oraz poznać smak oscypka. Po trudach związanych ze zwiedzaniem nadszedł czas na chwilę relaksu w wodzie. Przyczynił się do tego wyjazd do Aqua Parku „Polskie Tatry” w Zakopanem.

Wspomnienia z tego wyjazdu na długo pozostaną w naszej pamięci, a zdjęcia przypominać będą ten wspólnie spędzony czas.

Uczestnicy

dodano: 2017-07-20        czytano: 869 razy        autor: admin

Jeśli chcesz otrzymywać na skrzynkę pocztowąaktualności KSM, wpisz poniżej swój adres mailowy.