Piątek 26 kwietnia 2024r.
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
» Kolejne spotkanie Szkoły Lidera

W dniach 21- 23.04.2017r. w Nadbużańskim Ośrodku Ewangelizacji w Drohiczynie odbyło  się już drugie spotkanie Szkoły Lidera organizowane przez Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży Diecezji Drohiczyńskiej.

W piątkowe popołudnie wszyscy uczestnicy zgromadzili się na szkoleniu. Tematem warsztatów były media oraz patriotyzm. Pierwszego dnia naszym gościem był ksiądz Marcin Gołębiewski- Dyrektor Diecezjalnego Centrum Informacji Diecezji Drohiczyńskiej. Ksiądz Marcin zaprezentował nam rolę mediów i rozwinął pojęcie Depeszy Informacyjnej. Młodzież pracowała w grupach nad własną depeszą dotyczącą ostatnich wydarzeń w swoich parafiach, oddziałach czy szkołach.

Dwudziesty drugi dzień miesiąca to dzień modlitwy za ŚDM Panama 2019, dlatego też drugi dzień spotkania zaczęliśmy modlitwą w tej intencji a następnie udaliśmy się na śniadanie. Po zjedzonym posiłku czekała nas dalsza część szkolenia, które kontynuował ks. Marcin Gołębiewski. Dowiedzieliśmy się jak dobrze przeprowadzić wywiad i jak do niego się przygotować. Pracowaliśmy w dwuosobowych grupach, które miały na celu zintegrowanie się, poznanie się na wzajem oraz wykorzystanie naszej wiedzy o wywiadzie w praktyce.

Po skończonej prezentacji naszych prac udaliśmy się na Mszę Świętą. Następnie czekało nas zwiedzanie Muzeum Diecezjalnego, gdzie siostra przybliżyła nam historię niektórych eksponatów. Zjedliśmy obiad i od razu czekał na nas kolejny punkt warszatów. Spotkanie z Panem Arturem Ziontkiem- historykiem literatury, regionistą oraz autorem wielu książek. Nasz gość z wielką pasją opowiadał nam o patriotyzmie. Zaprezentował nam również krótki film promujący książkę " Żydzi Kosowa Lackiego", który wzbudził w nas wiele refleksji. Na zakończenie dnia zjedliśmy kolację i wspólnie obejrzeliśmy film.

Ostatni dzień zaczęliśmy od odmówia Koronki do Bożego Miłosierdzia i śniadania. Następnie mieliśmy zajęcia, na których przypominaliśmy sobie i utrwalaliśmy naszą wiedzę o symbolach KSM-u. Ćwiczyliśmy postawę jaka obowiązuje nas podczas ceremoniału pocztu sztandarowego. Uczestniczyliśmy również we Mszy Świętej. Po nabożeństwie nadszedł czas na rozrywkę, którym było karaoke. Wszystkich uczestników porwała muzyka i dobra zabawa.Ostatnim punktem był wspólnie zjedzenie niedzielnego obiadu.

Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w zorganizowanie i przeprowadzenie tych warsztatów.

"Przez Cnotę, naukę i pracę służyć Bogu i Ojczyźnie Gotów? GOTÓW!"

dodano: 2017-04-24        czytano: 1537 razy        autor: KSM Strerdyń

Jeśli chcesz otrzymywać na skrzynkę pocztowąaktualności KSM, wpisz poniżej swój adres mailowy.